dijous, 8 de novembre del 2012

en el jardí del cirerer




escapçat


bufen
petxines
de dia i de nit,
i
qual     
se 
vol
matinada
hi
és 
l'ardor
sang fang pols
de
gebre
i
vida
en 
el teu
sexe




que

m'he
trobat
de
bon matí


*




 Re

conegut
entre
mil
d'altres 
m'és
tan
conegut
que l'hagués
re
cone
gut
en 
el festí
dels
cinc sentits

*



mil

cops
o
fert
en mil
colors
en 
que s'ha 
o
bert
si
 ja
no
em quedés més
que
la mirada


*



i

en 
mil
arom
es
evaporat
 ( 
quan m'hi he 
atan
çat 
)
com
si ja 
no
em quedés més
que
l'
ol
facte


:



de

mel i
poma.
de
gorg i
roig. 
de
Sol i foc.
de
mar daurada
de
(cap )
vespre
d'enyor
immens.


d'oreig

ardent  de
fi 
        sos
pir.


maduixa oberta de dolça pruna

i
cotó
fluix .


de

cireres 
en
coixin
ades
que ha
 tom
bat l'arbre aquell 
on tu hi tens
les branques
en
nuades.



i

el
s
prat
s'arronsen
en
tapissat
s
del roig caigut
de
l'última ventada.

la teva última
fiblada.

l'es
corça seca
del teu ventre 
de 
grava i molsa 
de
pana roja i olor a pi
romaní 
i
atzavara.



i

fulles mortes 
quan m'has deixat
tot
sol
de
bon matí.



Cal

roig
en
boca
oberta i aigua
molls
d'es
clat
in
ert
quan
re
galima
per
la cama
la fuetada de mati
nada
:
el
finestral
de
llum
que
ens
ha
en
terrat
la nit
en
blanca
aubada
com 
un esglai
en 
els teus ulls
de
perla
blava.


*



per

dir
me
així
sen
se
dor
mir
:


jo

sóc
aquí
sol
i
pal
plantat
en
el
teu
llit
i
pell
d'
eriçó
de
terra 
en
dins
si
ja
no
em
quedés
més
que
el
tacte.



*




i

he
sentit
de
dins
a
dins
el
teu
últim
gemec
que
tu bé saps
que m'és degut
i
cor
espós


de

tan
en
tan
re
cor
re
gut
mil cops
tan
conegut
que
jo l'hagués re
conegut
entre mil d'altres
si ja 
no
més no em quedés més
que 
(l')
oïde 


llavors



un clar

sospir sorgit
del
s
temps
del
s
temps
del
s
 més profunds
del
s
teu
s
oblit
s
:
records llunyans d'aquella vostra altra vida
de llunes plenes
buits
espais
d'altres galàxies
gravitant


(tant!)



*



molt més enllà

del més enllà
quan dius
a
déu
a
Déu
i
veus com salten
la gravetat i tot l'espiral 
d'aire 
 ( que 
tu
has )
creat
amb
llavi humit
d'escarxa i flama.



*



un crit 

vingut 
del més a dins del més a dins 
de les tel.lúriques
muntanyes



*



i

el braç
és
lax
damunt 
el pit
nes
pra caigut
del nes
prer 
cor
cat
de
l'última
glaçada.


*




Memòria borda 

                                      d'ametller bord                             d'ametlles bordes    
un més d'abril
abans d'estiu
ja
ens haurem
besat
(
tu ja m'has
besat
?

petó
de
saba 
i
reina
de
codony
batut
del
codonyar
a
batut
de
cirerer
cor
cat
de
gessamí
caigut
en
blanquinant tot el camí 
d'aquell
jardí
que quasi sempre
em duu
a
tu
:
el
teu jardí
de
grèvol sec  i paraula mudada
en
silenci
de
matinada



*




jo

m'hi
he
endinsat
per
fi
fins
a
la
fi.



Sen

se
cap
por
quan
fas
un riu per 
de
deduïr
entre
mil d'altres
d'on surt
el manantial
d'aigua daurada.
:


Gorg

im
previst.
ruixat
del cel
d'aire
autumnal

he
vist
el
palpit
del
teu
somrís
en
rogit
quan
treus
de
dins
tota
la nit
d'anit



Se'ns

ha
en
cès


Amor



l'an

gost
congost


(  com

el mestral quan fa tan mal
a l'arrossar )


i

tots
els fars
del
litoral



*



I

t'he
seguit
i
res
seguit
en
el compàs
que has anat
marcant
diapas
de
fressa i fre
d'es
pera i calma
h
i
he begut
del roig
encès
d'aquell volcà
de
lava i grava.
del teu desig
i
la meva ànsia.


de

tota
una nit
en un sol
dit
i
en un sol cant
que jo he
sentit.


d'aquell

re
gust
a
tu
(
i
jo
)


d'

haver
as
cendit i
descen
dit
a
aquell
ombrall
tan
terrenal i d'aquell
cim de tan
a
munt i 
tan a
vall



de

tot allò
que hi dus
a
dins
:
que
som tu i jo quan surt el
Sol.


*




gust

i
tacte

oïde
i
olfacte
i
la mirada
del
voltor
s
:


fi

re
corregut
per tu i per jo
re
conegut 
entre tants d'altres



*



I

tot d'un cop hi he caigut
riu a vall 
del 
teu verí
d'amor



*



Amor

vull
viure així
com
si ja no
em quedés més
que
el 
( teu
re )
gust
a
llençol
brut
en el teu llit
bevent
del fluxa
pre
menstrual
tot
maternal
de
vida i mort
de
saba coent
que 
em
 dóna dona
i
energia.







i

així
és
com de mati
nada
aquest mati
ja 
he somniat ben adormit
en 
el jardí del cirerer escapçat





per



t




arnaudeguerau

valldoreix 
països catalans
mediterrània




l'
anònimadegràcia





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada