diumenge, 3 de febrer del 2013

Nits i dies en blanc




                                                                                                a la Goulette






després de travessar el Capblanc 
en temporal.Bellíssima pàgina d'escuma blanca 
i sal  esquitxant la coberta d'acer.  
Blau intens d'hivern mediterrà.  Ara per fi m'he adormit, 
després de ballar sol  tota la nit a la llitera.  I pel matí 
ben adormit encara i encara moll , truquen a la porta i 
entren uns gendarmes la guàrdia de duana, qui sap !  
I m'ho regiren i remiren i m'ho confisquen tot.
Caixes i caixes de cerveses i  algunes ampolles de wiskhies, 
però sobretot  les revistes de dones sinuoses i cossos voluptuosos 
que m'he endut de Barcelona i m'han acompanyat en les nits de soledat. 
I els polícies se  n'enamoren i les volen. I em retenen el passaport 
fins que no els hi regali . Dit i pacte fet company i amic policia ! 

Demano al capità el meu passaport i surto a passejar per el Port;
platja d'hivern i terrassa en un cafè de la Goullette, 
em prenc  un té i dues dones, molt boniques  i presumides,  
amb els cabells arrissats al vent i els llavis pintats,
fumen i em miren i riuen. Gesticulen i criden a uns nens  ( els seus fills ? ) 
que juguen a pilota damunt l'arena.  Mentre les ones 
( ressaca d'hivern d'espurnes grogues i un gra de sorra  en el teu llavi ) 
retornen ampolles i plàstics, compreses i llaunes , tampons i
condoms de dins la mar i un noi bronzejat i molt atlètic,
salta amb una taula de surf mar enllà,  d'ona en ona, 
es fa petit  el bonhome, com un pontet en una aquarel.la 
naturalista que haguera pintat , qui sap , potser un  Delacroix ,
una vela en una mà.   Recordo la platgeta i el moll i el rellotge 
i la Barceloneta,  allà on tu i jo ens vàrem enamorar ,
menjant arrossos nocturns damunt la sorra.  


Em menjaré un cous  cous i  aniré a fer





la siesta  de  La Goulette










1991
aDg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada