dilluns, 21 de març del 2011

DIRÉ DEL VELL FOC I DE L'AIGUA



Calçotada
popular del diumenge 20 de març
a la plaça Barcelona de SantCugat
organitzada per la Candidatura d'Unitat
Popular,
per tots els que hi erem en sentit presencial o també més testimonial , cremant mals esperits i alguns pressagis, purificant els ànims i cantant els bons auguris, per el nostre futur col.lectiu,
aquest poema..









Diré del vell foc i de l'aigua
Si crema molt la neu,
glaçava més la flama.

Diré de l'espasa i de l'aigua.
Si m'ha ferit la font,
em guarirà l'espasa.

Diré de l'ocell i de l'aigua.
Sillum de cims al riu,
fosca de terra l'ala.

Diré dels meus ulls de l'aigua.
Si tot ho mira el llac,
jo tinc les nines blanques.

Dic la pluja, la pluja, la pluja clara
i el plor de l'endinsat
sense retorn per l'aigua.

Dic el nom  del no-res
enllà del fons de l'aigua.


Salvador Espriu



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada