dilluns, 24 de setembre del 2012

anyBodyWannaTakeMeHome


de ryanadams a felipdeborbó,
passant per rius i 
taulet
























algú ens dura a casa ?


(

reflexions,
elucubracions
i
o
pensa
ments
polític
i
sent
i
ment            
als
a
través dels camins in
es
crutables
de
la
ment.

)


algú et durà a casa ?


quan 
pujo al cotxe i engego
i sen
to 
anyBodyWannatakmeHome i la veu de ryanadams ,
m'agafa 
sen
se
el més mínim
sen
tit de la raó i 
amb
tot
a
               la càrrega 
de
la contra
dicció              -  que
                           des
                       conec  ho
                             re
                       conec -
un estat 
d'eufòria univer
sal i
nexplicable i 
irrefenable, no
més sent
tit en tots
els sentits comptades 
vegades
en altres cançons i 
en altres situacions

 ( 
     cançons antigues i llegendàries d'antics cantants que ara no venent 
     al cas, 
     que hem sentit 
     tu i jo 
     tant diferents de
     vegades i també 
     musical
     ment
)

en temps passats.                       

Tot
es les boires 
se m'es
borren i començo
a picar de mans i 
el cap em vola i 
aquest cel en
capotat de la primera tardor, que tan m'agrada ! i m'inspira i llavors
crec en tota la humanitat i la meva ( i la seva) creativitat i m'imagino de nou em
barcant en un mercant o viatjant en un mustang des
capotat, per camps de blat inabastables a la a vista 
i no em fixo ni  amb la lletjor dels meus voltants , ni en tota la immundícia putrefacta
que ens 
volta,  ni la vulgar grisó que ens rodeja i tombo per l'arxiunacional, un exemple més de la nostra insensibilitat, i la meva in
diferència i no me n'adono de totes les cases i cases tot
es iguals, una darrera l'altra , rengleres inacabables, que han in
nundat les valls i turons de canmates i més i més deserts de ciment.  No 
més pico i pico de mans i alço un puny i dic del vallèsjanoenquedarès , tot i
que 
j
ja  
                    ( no ) 
me'n aniré, ni penso en els pares ja grans,
ni en  els amics malalts, ni en totes les meves traïcions i renúncies, ni en les teves 
decepcions, 
amor, ni en la filla mai 
no
oblidada, i
quan em duràs a casa ?


tombo per rius i taulet des-
prés de traves-
sar l'horrible benzinera i  la rotonda 
encara més horrible i davallo l'avigunda 
(?) 
lentament darrera d'aquests cotxes im-
mensos que s'han posat de moda a la ciutat i,  
segueixo una a una les in-
sufribles in-
dicacions visuals que han em-
pastifat els nostres paisatges
visuals, però tot i malgrat me l'estimo aquest vell poble i massa nova ciutat,
i davallo i davallo tot seguint la riuada motoritzada i 
miro a 
munt i veig en-
cara tots els balcons en-
cara i ara, plens de banderes estel.lades i penso que sí !
potser  ? , serà veritat que aquest cop  va debò aquesta febrada; i que,  
simésno , si
no jo,
si
e
l
es
meu
es 
fill
es
veuran canviar la geografia d'espanya ?
I
penso en mariaantonieta, que ahir vaig veure morir guillotinada, ella i 
el seu marit borbó per la televisió, 
 en una pel.lícula americana i penso en la revolució 
francesa i americana i que d'això ja fa tants anys
que d' altres ja s'han emancipat ! 
Penso en els felips i en els borbons,  
en el d'ara i aquí i en els d'abans i , penso de nou, però....  
serà veritat que serem capaços de fer-
los  fora ?  i llavors la pell se m'errissa i 
els ulls se m'humitegen.... i de nou, però de veritat 
que tindrem la força , la constància, la valentia i el coratge  
per a la titànica tasca que ens es-
pera i acabar així ara i  aquí i
per
fi 
amb aquesta llarguíssima 
tirania
dinàstica
borbònica
?




Llavors m'aturo davant del portal d'una bonica i 
senzilla casa de poble del carrer sant
esteve de la ciutat i 
obro la porta del cotxe i 
puja la meva filla,



que em duràs a casa ?




aDg

*


santcugatdelvallès
països catalans
mediterrània
tardor
2012







love is hell
*
ryan adams
és
músic i compositor
*
Jacksonville
Carolina del Nord
Estats Units d'Amèrica



*

lletra 
de 
AnyBodyWannaTakeMeHome
cançó 
inclosa a l'album 
LoveIsHell

:

' So, I am in the Twilight of my youth
Not that I'm goingh to remember
And have you seen teh moon to night
Is it full ?
Still burning its embers
The people dancing in the corner, they seem happy.
But I am sad
Iam still dancing in the coma of drinks I just had
Does anybody want to take me home ? (bis )
Take me to your house, and I'll leave you alone
Off course I will
Of course I won't
It seems so tragic... but it disappears like magic
Like magic

Cand you recommend and education of drugs
Because I am bored with you already
I'm on Brodway and I thiks its aparade
Covered in piece of confetti
And I am in trhe twilligth of my youth
Not that I'm  going to remember
Dancing and slowly I'm bruning
And it covered
On, these people in my life, they seem so in love
Well, I am not
Memorizing my shoes in a cigarettte shop
Does anybody  wanna take me home ? (bis )
I'm kinda lonely, will you take me home ?
Of cours you wil, of course you won't
Of course I'm ? it seems so tragic
Of course you will, of course you won't
But I'll disappear, I'll disappear
Just kike magic
Just like magic
Just like magic




*




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada