dimecres, 30 de gener del 2013

SALIMA GHEZALI I GAZAHUET




vaig dedicar 
el llibre
 Calaratjada , 
a aquesta dona argelina 
 amb aquestes paraules :


per a
Salima Ghezali
un dels fars que més il.luminen 
aquest mar que en diuen 
mediterrà


aquesta 
imatge de les pedres 
que hi han davant la costa d'Algèria,
que tant em van impactar en veure-
les com surgides d'un  magma
Entrant amb el mercant al Port de Ghazaouet , 
un dia gèlid d'hivern nord africà , 
                                                  ( va ser la meva primera imatge d'Àfrica ). 
                                                                Llavors vaig voler 
                                                             deixar escrit al meu bloc
allò que hi duia 
al camarot :





'
Déu 
va deixar el seu testimoni 
 com 
a penyora i tribut
a la bellesa i la  força 
de la dona 
Argelina 
una perla en forma de pedra 
a
dins 
la mar
'


*

aDg


imatge
' les Rocher de deux frères '
des de la coberta 
del 
CotinsaCatalunya
hivern del 1991
Gazahuet
Argèlia




Salima Ghezali
Bouira
1959
periodista 
escriptora
 editora 




*


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada