dijous, 13 d’agost del 2020

De Barcellona a Civitavecchia


 

la

Margarida                                            

Sugranyes 

Bickel

-traductora de Herman Hesse

al

castellà/espanyol

-llegia 

Recuerdos y Olvidos

d'

Ayala

en una butaca

interior o

exterior (?)

del ferry

de Grimaldi

que fa la ruta  -BcN-PtoTorres -Cvtvchia - 

travessant el med

 - i-

terrà occidental

, aquell

maig

del dos

-mil -

cinc, blau i

ventós

.

D'on venia

 , a on anava

jo no ho sé 

i ja mai

ho sabré

, però quinze anys i

tres mesos més tard

, m'hi vaig trobar el res 

-guard 

d'aquell viatge















a la pàgina vuitanta-

tres

de

Recuerdos y olvidos

las memòries

, per així dir

-ho , de  Francisco Ayala

 - un llibre que vaig descobrir fa anys 

a la biblioteca del meu poble i 

que ahir 

vaig retrobar 

en una llibreria de segona mà 

al carrer Muntaner

i

allà 

on comença el capítol 

mi primera novela                                                     


del primer llibre

)del  paraiso  al destierro (                                                                          

de les memòries de l'escriptor i assagista

granadí

-no                                                                                 

, m'hi vaig trobar la nònima

lectora 

per mi 

des

- coneguda .

Tots dos,  doncs 

en temps i espais tan distants tan distints 

hem compartit la lectura

d'aquest savi

republicà espanyol

  i qui sap

 si també hem com

-partit anhels i desitjos

-in-                                                                                      

temporals que en un instant

genera  llegir un mateix paràgraf

 - desconegudes criatures que de vegades i

sense elles saber-

ho

ni tan sols percebre

-ho

,  fugen còsmiques 

del seu 

propi                                                                                   

destí

.













i

mentre

 l'Omnia 

òmnia (@omniament) / Twitter

llegeix en el jardí

.

.

.



text 

i

dibuix 

de

l'anònimadegrÀcia  

la Sugranyes llegeix 'recuerdos y olvidos' en mig de la mar salada , 

un maig blau i ventós


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada