divendres, 24 de febrer del 2023

Llessui .





Quan Judes era fadrí i sa mare festejava
Muntanyes maleïdes
Pep Coll









Avui han vingut els pares, 

des de

Barcelona

per fer

-me 

una sorpresa

, han dit

,  qu'es veu 

qu'és el meu aniversari- 

sant-medir- tres -de- març i 

tal i tal i pasqual-

però he passat molta vergonya davant dels companys

, tots érem al menjador a punt de sopar 

i la Senyora Cecília

-la Llongueres -



m'ha avisat que els pares eren a 

fora a la recepció

esperant

-me per anar 

a sopar pel poble

Sort. Un carrer

de mala mort  i prou

aquest lloc

, a l'altre cantó del pont  d'aquest hotel tan fred

-diria glacial

 , sense ornaments 

, deixat de la ma de Déu

, vol ser modern i 

és com molt antic

, dic ! -

Jo esperava ansiós anar cap a l'habitació

que compartim el Mumbrú el Gomis i en Garcia

- el noi nou , el dels ulls blaus i la cara colrada

pel sol 

de la muntanya

, que va arribar tot just a l'escola

després de les festes de Nadal

, no

sé si va dir que de Sants o 

un lloc així  que no se on és

 , ni com és

 , un lloc desconegut per mi

, misteriós. 

El nen , en Garcia

 , no esquia , no en sap

i s'està sempre a la pista petita , i això m'agrada molt d'ell 

que tan li és si algú se li en riu

, bé de fet ningú se li en riu

perquè és molt divertit 

, i atrevit

, ahir quan vàrem anar a passejar 

pel poble de Llessui 

, a ses escales gelades

,les nenes i  els nens del poble

que  anaven tots amb una bata encara d'aquelles a ratlles

que duien els nens que sortien als llibres d'educació

antics

ens miraven com si fóssim uns extraterrestres

i el Gomis els hi ha dit

Ei, que passa ? què mireu ?

Una nena li ha tret la llengua i ell, en Garcia

si ha acostat i

li ha donat un xiclet

que duia a la butxaca

de la jaqueta

després

s'han estat

una estona  parlant

 mentre el Gomis reia i deia

Q'heu vist que ja té tetes

Quan tornàvem hem compartit butaca a

l'autocar i 

al vespre

taula i cartró al quinto.

El director

, el Senyor Llongueres 

canta els números

i es fa el graciós

en Gomis va xiu-

xiuejant

bestieses cada cop que salta un número i el

Director diu 

, 33 l'edat de cristo

, ell llavors respon

, Evaristo que te he visto i riu

 , al final el faran fora

, com sempre a l'escola

; el nou , en Garcia 

, que ja em sé el nom

de

pila

, segueix jugant tot seriós

, és diferent

no -sé 

m'agrada com és.

No sé 

m'agrada molt

tot

ell

, la seva veu

, el seu somriure

la seva manera de moure's 

de caminar i avui quan l'he vist adormit

amb aquell somrís

de felicitat

, tan confiat . No

m''agrada tot 

d'ell


Demà li demanaré 

si vol pujar amb mi amb el telecadira

, pot ser divertit anar junts penjats a les alçades i  les cames sota la manta.

No sé si li diré però

no sé si s'ha enterat

que avui quan m'he llevat 

he vist que m'havia fet pipí al llit

, ningú ho ha vist 

, tots ja havien sortit

, no li diré a ningú ni tan sols al Mumbrú

que sempre  fa 

com si ho entengués tot

No

sé 

de veritat

 que potser estic enamorat ? 

És això ?

desitjar 

sentir 

l'olor

de l'altre

desitjar estar sempre al costat

de l'altre

Que me'n saps dir

de

tot això

senyor

?


Llessui











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada