dilluns, 21 d’agost del 2023

Un estiu



hi vàrem  anar parar l'Alguer,  
Salvador. Ben dins de la Ciutat. 
Vinc dir , física i espiritualment
Ens estàvem en un apartament turístic
que regentaven tres germanes alguereses .
Com estau ? . Ens van preguntar tot just arribar. 
Teníem un balcó que donava a un jardinet
on hi havia un hortet amb enciams i cols i tomàquets
una tortuga d'aquestes mediterrànies.
Com les que teníem o més ben dit
havíem tingut a casa. Ens les havia dut 
d'estranquis des de Mallorca la Rosita i
per això com diu el dit de Bendinat , li posarem 
Pixedis i Gabriel- eren mascle i femella- .
Varen desaparèixer misteriosament 
després d'haver  hivernat i no van tornar a sortit 
o van sortir per un altre forat - Tat ! -. Si, 
tot ens recordava ca nostra., Salvador. I a mi
em recordava molt la casa de la padrina
Calarajada. Però bé és cert, com diu la Teresa 
que a mi tot em recorda el poble de la meva àvia. 

Una de les tres germanes
mentre feinejava a baix pel jardí 
ens gitava a cua d'ullet. Un poc intrigada o 
potser era la que es dedicava , tenia
la missió encomanada de saber
que feien els llogaters. Vivíem 
Via Alemanya tocar del Lido,
on comença la llarga platja amb el gran pinar 
que s'estén fins a Fertilia. Si, 
hi érem com a casa.

Tot ens recordava 
la nostra mar ,
el nostre antic país , 
la nostra infància,
la nostra màtria . 
Els nostres antics pinars ,
catalans , valencians o balears ,ja desapareguts .
Les platges immenses, 
els grills i les llagostes i 
les estrelletes de mar. Tot, 
tot ens recordava la nostra mar blava. 

Jo a més 
hi vaig trobar
dues fantàstiques llibreries.

Com sempre que he anat a algun lloc que m'ha agradat , 
vaig pensar : aquí m'hi podria quedar a viure,  almenys tornar, 
ni que fos com a estiuejant.



Encara no hi he tornat.







Un record llegint Suite algueresa de Salvador Espriu al poemari Per la bona gent



platja platja de Maria Pia . Entre l'Alguer i Fertilia Sardenya

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada