dijous, 21 de febrer del 2013

pre/ ludi pre/ lúdic

....més
que un cant
coral,
que ja no val,

vol ser
un rap
mud
que en-
cara no 
pud

o

una
sinfonia
sen-
se
har-
monia

o

una
fuga
sen-
se fi
De
tots
els que no
vàrem sortir
de la teranyina
vital
de la bar-
cel-
ona
pre-
diluvial

Com un con-
cert,
no sé si cert
o
sen-
se
en-
cert,
si
més 
no
si
que
em
surt
del plà de l'os
de l'os
del moll-
que no fos
que us
penséssiu
que
l'he
près
( me l'he a-
près )
del
plà de la boqueria

Com un miró
més
que jo em cregués
Jo 
te l'he dedicat
delicat,
- qui ho diria ! -
volia 
ser jo
quan preníem 
cervesa
fina 
amb es-
cuma i mes-
calina
Jo
l'he cuinat i
amarinat,
amatent
 i
atent
com
qui es
pera
es-
perbat 
a
la terrassa
d'un bar
massa famós
per ser-
hi 
in
clós-
Fos 
qui 
fos
el que 
hi 
fos
fossi-
litzat
volatilitzat 
de tan 
en tan 
de tan 
esperar
d'amagat i espentat,
orinant
o
pensant
en
l'ines
perat 
de
qual
se
vol
situació
o
novetat
i
no haber
d'anar
mai més 
a
passejar
pel no-
res
com qui
res

Així
era
com era
quan hi
era,

Asegut
abatut
bevent
-me
veient
-me
passar
sense
més
l'infinita
des
filada
de
vanitats

So-
terrat
sota 
la barra del bar
et vaig veure arribar
un dia
d'aquells
im
previstos
Som-
rient
o
a
contra-
cor
com 
el re-
cord
d'un dolç
petó a 
l'es
cullera

quan hi era

Així és 
com jo 
ho re-
cord
Com 
tot d'un cop
vas aparèixer
clara i concisa
precisa
- vull dir en el precís 
moment -
davant la boqueria 
després d'una nit de loqueria
I
ara
te'l ofereixo jo
uns quans anys més tard
d'aquella nit 
en que em vaig quedar ben adormit
per primer cop
damunt el teu pit -
vull dir els teus pits -
i
pel matí 
et vaig oferir
de nou una cervesa,  teresa
i
tu em vas fer que no i
jo
que què poc t'en-
tenia 
en-
cara !
-
i
ara!
-
vaig in-
sistir fins l'in-
finit

però
no vols beure amb mi 
fins 
finir.......





aDg
barcelona
anys noranta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada