dimarts, 13 de juny del 2023

em cal vestit nou d'alegria !


III .

Aquesta capsa dolça

de molsa

que et guarda, en pany fadat;

que oneja sense fressa,

ni pressa, 

amb bleix extasiat,


és el meu cos que et serva

com l'herba

serva el crit del seu verd;

que es corva al teu creixent

i aprèn 

al teu batec obert.


¿Quina remor petita

m'invita

abocar-me al pou clar ?

¿Quin ressò de salobre

mig m'obre 

finestres al demà ?


Sento els dits de la pluja

que puja

vidre amunt del meu cor.

I els nusos del llevant,

trucant

per fer fora la mort .


¿Com granarà el paisatge

que ,en gatge

de tendresa, m'ofrenes,

si l'ombra del neguit

ha ordit

paranys a les carenes ?



¿Com obriré la fruita

que lluita 

amb armes de festí,

si la dansa d'arrels,

amb tels

d'enyor, trena el camí ?


¿Com tindré del teu cau

la clau, 

si tristor m'esgarria ?

Per copsar el teu senyal

em cal 

vestit nou d'alegria !




Cançons de l'enforcall 

Sal Oberta

maria-mercè marçal

Llengua abolida





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada