dissabte, 21 de novembre del 2015

MAR EN CALMA

( Caló d'En Boira )

Bali Bonet 
1948  .















perfil de l'Illa de Cabrera 
foto de Pep Torro








Jo l'estim molt, la mar,
a la mar verda, ensopida,
allargada dins el llit
de blau color , color lila.
Que no sap si té pinar
ni escorces plorant resines.
Que només es mou un poc,
si una barca li esgarrinxa
la pell de nereida verda,
que li tenyeix les anguiles ...


Ai de mar santanyinera,
voluntat d'herba florida !
Sempre vestida de sol
i rames de pi que et miren... ,
mirant-te els peixos de l'ànima....
Mar verda, rius verda vida
estirant-te dins el llit
dins un xal de gris calitja .

Ai de la mar, la mar blava !
Ai la lila mar lila !
De salat que té el color 
el sol la vol per amiga .
Si el cel és balu , ella és verda.
Ni maira el cel , de tranquil.la .
Tomba l'espatlla als cantells 
verds de fonoll marina, 
i dóna lliçó d'escumes
als marges de margarides .

Si jo fos el mar, eix mar ,
la barca , com dormiria !
La soledat del meu pal
amb escuma de gavines ...
a sota d'un cel blau
i a sobre d'un mar ben lila.
El meu gust salat dins l'aigua,
i l'aigua corrent d'anguiles.


Si jo, grill de camp, el mar
aribava a ser un dia,
tendràs verda aigua caiguda,
verticalitat d'espiga .



Entre el coral i l'espiga .

Poesia completa  
                           1984poesia .







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada