dilluns, 7 de gener del 2013

ELS LLIBRES

l'elogi 
-
des
mesurat 
?
-
a
la lectura
.

d'
aDg

la meva filla
r.
:


(*)



            No ha estat escriure que m'ha salvat de descriure(m) massa (D)Escriure('t) et dona estats d'ànim extrems com ràbia i eufòria Desolació i abatiment Satisfacció o auto-odi Sofriment i aïllament No No ha estat escriure(us) el que m'ha salvat ( de la soledat)  Han estat els llibres Si però els llibres d'altres Aliens  a jo Allunyats de mi  El més allunyats de la meva realitat Ha estat tot allò que desordenadament he anat llegint els darrers temps en una mostra el més eclèctica possible d'ideals i filosofies religions i ideologies el que m'ha salvat ( i potser també ) d'alguna depressió que m'hagi passat desaparcebuda Per treure'm de l'aïllament de l'ensopiment tant perniciós tan contagiós Per salvar-me (en fi i per fi) del meu (nostre?) inesgotable ego centrisme. 
        I així he viatjat del Palau de Miramar,  de nit i en lluna plena per la Mar Adriàtica acompanyat de Maria Carlota de Bèlgica, Emperetriu de Mèxic i les Amèriques, i he travessat l'Àtlàntic amb la Fragata Novara fins a Veracruz He acompanyat a l'Emperador  Maximiliano per tots els seu viatges de dies i nits d'infidelitats arreu de l'altiplà náhutal fins el Palau de  Chapultepec. Li he estat fidel fins a la mort i en l'afusellament de Querétero m'he fet però i de fet un autèntic Juarista M'he corromput amb Porfirio Diaz mentre viatjava a Kar en un autocar destertelat des de la burgesa i còmoda  Nisantasi,rodejat de pageses amb niqab tremolant de fred M'he enamorat d'una bellíssima  dona lluitadora musulmana amb els ulls radiants i mocador al cap He sabotejat teatres amb agents Kemalistes  He pescat  salmó a les ribes del riu Sant Llorenç I he vetllat una morta  a Chicoutimi en ple Nadal i cinquanta graus sota zero ben a la vora i rodejat d'índies lliures encara ( els meus comensals en deien salvatges ) He parlat francès al costat de M. Swann ( molt malament per cert ) M'he arruïnat també mil cops i més d'una amb Monsieur Wilmer. He estat testimoni d'un assassinat encobert i que ningú més no ha vist.
           En fi, m'he passejat per la Corniche d'Alexandria de la mà de més de dues dones i algun home de més,tant els dies d'hivern com de tardó i, he pogut retrobar els meus amics tant com si hi eren com si no.He vist  de nou i més d'un cop la  bellesa tota inclosa en el cos nu de Cléa i hem fet l'amor amb les finestres i als ulls oberts i bruns de Justine hi he vist la fe cega  en l'home:  en un home He comprovat el sabor amarg de la infidelitat i el buit que et deixa l'endemà d'un adulteri, quan n'estàs ( molt ) enamorat 
          M'han perseguit els lacais d'El Dictador per l'Avenida Presidentes de L'Havana . I m'he perdut per Haití en ple segle de les llums buscant la revolució i l'emancipació de totes les races al costat d'un il.luminat o aventurer anomenat Victor Hughes de les Guayanes a la Martinica he estat el seu més fidel escuder i amant de la seva amant Sofia i en un Concert ( molt i molt ) Barroc o a l'entre-acte de  la novena o vuitena Simfonia de Beethoven m'he escapat de tots vosaltres i els altres sentint  ( vull dir llegint ) la Consagració de la Primavera  perseguint a la Vera. Que va perdre la gràcia de la dansa per un amor...          I tot això , en la última tardó
                            Ara però aquest hivern torno cap a Gabriola , al costat de la Jacqueline i  el....









aDg


(*)

fotograma
de
 l'adaptació cinematogràfica
de la novel.la
de
Bernhard Schlink
The Reader
( El Lector )
ajaguts
:
Kate Winslett
i
David Kross






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada