dijous, 29 de juliol del 2010

La meva pàtria és el meu nou poema




No més  un altre any

Mahmut Darwix












Amics meus, amb els qui quedeu en tinc prou per viure un any,
només un altre any, un any és prou temps per enamorar-me de vint dones
i de trenta ciutats ,
un any és prou temps per adonar la idea el cos de
l'assutzena
perquè una terra qualsevol habiti una noia qualsevol, perquè
ens dirigim cap a una mar ,
i ens doni a la seva falda la clau de tots els llocs.
Un any és prou temps per viure tota la meva vida
d'una vegada,
d'un tret
que posi fi ales meves preguntes
i al'enigma del barreig del temps .

Amics meus no us moriu com solíeu morir,
si us plau no us moriu, espereu-me un altre any,
un any,
només un altre any.
Potser acabarem una conversa encetada
i un viatge començat.
Potser camviarem les ideesper un tomb pel carrer,
lliures dels rellotges i els estandards.
Hem traït algú
per anomenar cada ocell,país?
Per anomenar cada terra fora de la ferida , escuma ?
Per a témer els murmuris ?
Potser protegirem la llengua
d'una expressió que no volíem dir
i d'un cant que no volíem cantar
als sacerdots....
(...)

Amics meus, màrtirs meus,
penseu un xic en mi ,
estimeu-me un xic.
No us moriu com us solieu morir
espereu-me un altre any,
un any,
només un altre any.
No us moriu ara, no us allunyeu de mi,
estimeu-me per beure aquesta copa ,plegats,
per asber que l'onada blanca no és una dona
o una illa.
Què faré després de vosaltres ?
Què faré despres dels enterraments ?
Perquè m'enamoro de la terra que us arrenca del meu costat
i us amaga del mar ?
Perquè m'enamoro dle mar que ha cobert els qui preguen
i ha colgat el minaret ?

(...)
Amb els qui quedeu en tinc prou per viure un altre any,
només un altre any,
un any és pro temps per viure la meva vida sencera
d'una vegada,
d'un petó,
d'un tret que posi fi a les meves preguntes.
Un altre any només ,
un altre any,
un altre...








Del poema llarg 
'Nomes ..un altre any '
del llibre de poemes del mateix nom.
Traducció Dolors Cinca
Llibres del Escorpí


Edicions 62

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada