dissabte, 21 de setembre del 2013

em bellugaré al campament dels gitanos.....





(*)





Em bellugaré al campament de gitanos de carrers foscos
darrera la branqueta del cirerer,  a la carrossa negra de ressorts,
fins a la caputxa de neu,  fins a l'etern,  fins al soroll del molí.

Només vaig recordar els trets errats del ble de cabells castanys,
amb l'amargor de fum, i no amb el gust àcid de les formigues,
des d'ells llavis queda la sequedat d'ambre.

En un minut així fins i tot l'aire em sembla castany,
i els anells de les pupil.les dels ulls es vesteixen amb vestits de vores clares,
i el que jo sé sobre la pell de poma rosada...

Però tot grinyola als trineus de càrrega,
les estrelles espinoses miraven el trenat de l'estora,
i espiaven peülles fins a les tecles congelades.

i només hi ha llum a l'espinosa mentida estel.lar,
però la vida passa navegant amb escuma de la caputxa del teatre;
i a ningú no diu : '' Des del campament de gitanos de carrers foscos....''


Ossip Mandelxtam  1925.

Traducció del rus 
de
Jacint Bofias i Alberch



                                                                
(*)

foto
de
Manel Gausa

El Somorrostro

Barcelona
1958




2 comentaris: